Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vind je een overzicht van veelgestelde vragen over mijn behandelingen, de tarieven en vergoedingen door je zorgverzekering.

  • Martine Ruiter

Een goede start is het halve werk. Daarom neem ik de eerste afspraak ruim de tijd om samen met jou alle facetten van je klacht helder te krijgen. Uiteraard volgt aansluitend direct ook een behandeling. De intake zal een uur duren.

Als je een verwijzing hebt van de huisarts of specialist, neem deze de eerste afspraak dan mee. Verder mag je een handdoek meenemen.

De fysiotherapeut kan met alle Nederlandse zorgverzekeraars contracten afsluiten. Echter in de aangeboden contracten geven de zorgverzekeraars mij niet de vergoeding en de ruimte om de kwaliteit te leveren die ik voor ogen heb. En kwaliteit is juist mijn uitgangspunt. Daarom heb ik er voor gekozen geen contracten af te sluiten met zorgverzekeraars. Door het uitsluiten van knellende regelgeving en bureaucratische administratie kan ik al mijn aandacht en tijd besteden aan een optimale begeleiding van mijn cliënten.  Wat betekent dit voor jou? Na de behandeling ontvang je binnen een paar dagen een factuur. Deze dien je eerst zelf te betalen en kun je vervolgens indienen bij jouw verzekeraar. Afhankelijk van je type verzekering, restitutie of natura, ontvang je van je zorgverzekeraar een deel of de volledige kosten terug. Bekijk daarom goed de voorwaarden van je zorgverzekeringspolis.

De intake duurt 1 uur (zowel intakegesprek, onderzoek als behandeling). De vervolg behandelingen duren in principe een half uur, maar de mogelijkheid bestaat om hier ook een uur voor in te plannen (van toepassing voor uitgebreide klachten). Dit doen we uiteraard in overleg.
Een behandeling Access Bars duurt 1 uur.